Egyéb

Egy országot mozgatott meg a Virtuózok

Beváltotta a hozzá fűzött reményeket, egy országot mozgatott meg az M1 új komolyzenei tehetségkutatója.

A Virtuózokat a végső döntővel együtt összesen 8 adásban sugározta az M1 péntek esténként. A Nielsen Közönségmérés adatai szerint egy-egy adásba közel egymillióan (980 ezren) néztek bele, a műsorok átlagos nézettsége pedig 387 ezer fő volt. A legnézettebb adásnak a második válogató bizonyult, amikor a legkisebbek mutatkoztak be: erre 1,25 millióan kapcsoltak oda, és az átlagos nézettsége 565 ezer fő lett.

Az egyedülálló komolyzenei tehetségkutató széria javította az M1 közönségarányát is, a 8 adás átlagos részesedése 8,8% lett a teljes népesség körében. A produkció különösen népszerű volt a felsőfokú végzettségűeknél: körükben az M1 közönségaránya a műsor alatt meghaladta a 18%-ot.
A Virtuózok több szempontból is az utóbbi évek legsikeresebb komolyzenei produkciója lett. Egyrészt a legnézettebb, második adásánál nem volt az elmúlt 5 év során egyetlen nézettebb komolyzenei közvetítés sem a magyar piacon, másrészt egyedülálló az a teljesítmény is, amellyel a műsor a komolyzene népszerűsítését megvalósította: a teljes széria adásaiba (a Duna Worldön sugárzott ismétléseket nem is számítva) összesen 3,1 millióan néztek bele hosszabb-rövidebb időre, azaz a népesség 34,4%-a ismerkedhetett meg a műsorral.

Ahogy arról korábban beszámoltunk: a közönség szavazatai alapján Lugosi Dániel Ali klarinétos nyerte a tehetségkutató műsort, és ezzel együtt a 12 millió forintos fődíjat. A győztesre, valamint versenytársaira, Boros Misi és Gyöngyösi Ivett zongoristákra több mint 170 ezer szavazat érkezett. A Virtuózok applikációját közel 20 ezren töltötték le, míg a Youtube-videókat 1 millió 286 ezren tekintették meg, és közel 2000 állandó követő kísérte figyelemmel ezeket a kisfilmeket.

Vissza a Virtuózok műsoroldalára>>>

Videó ajánló

Olvasson tovább